Предимствата на живата видео връзка между онлайн магазина и клиентите

Видео предаването на живо е най-новия хит във Фейсбук. За целта има специални приложения, които позволяват използването на тази функция. Само седмици след стартиране на функцията във фейсбук, вече има брандове, които полагат активни усилия да се отличат с използването на видео предаване на живо.

Как видеото на живо може да се използва от онлайн магазин?

За малък бизнес с онлайн магазин предаването на живо може да бъде полезен и нов начин да се привлича вниманието на аудиторията и да се създава връзка между търговец и потребител без да се харчи допълнителен бюджет.

Предстои да ви разкажем за най-актуалното приложение за живо излъчване Facebook Live. Чрез него ще можете да се свързвате и информирате последователите на вашия онлайн магазин във Фейсбук.

Видео на живо в онлайн магазин

Facebook Live

FL свързва хора, публичния личности и бизнеса чрез споделяне на видео на живо. В същото време възможно да се взаимодейства със „зрителите“ в реално врем. Те могат да задават въпроси, а вие да отговаряте на горещите им въпроси, да разберете от какво се интересуват и да проверите техните реакции към видео предаването, за да си направите по-късно равносметка как тази функция се отразява на бизнеса ви. Последователите ви ще получават известия, когато включите видео предаване на живо. След като приключите видео предаването, видеото се запазва във фейсбук страницата на онлайн магазина ви и може да бъде гледано по-късно от други потребители или да бъде изтрито по ваш избор.

Какви са възможните сценарии на един онлайн магазин за видео на живо?

Всичко зависи от това какво продавате. Вече обяснихме как можете да бъдете търговец, който е местен експерт. Като такъв е препоръчително да посещавате местни събития, свързани с бизнеса ви. Например ако продавате онлайн био храна в София, вие можете да излъчвате на живо с Facebook Live фермерския базар, който се провежда всяка седмица в града.

Освен за събития, може да ползвате видео на живо и за да интервюирате свои клиенти и да ги помолите да разкажат за опита си с продуктите, които са закупили от вас.

Когато започвате да продавате нов и непознат продукт за България, ще бъде добре да представите продукта на живо във фейсбук и да обявите Q&A сесия с клиентите ви – така те ще могат да питат на живо, а вие да отговаряте, на въпросите им докато излъчвате видео.

Това е нов начин за интеракция между търговец и клиент. Доближава се максимално до живия контакт, който съществува между търговец и клиент във физически онлайн магазин и в същото време запазва удобството, което носи онлайн пазаруването.