В днешния маркетингов свят компании отделят много време и бюджети върху създаването на оригинално съдържание, което да ги направи популярни. Видеото много често е сред приоритетите им. Има много начини за създаване на видео съдържане за продукти, което да донесе трафик във вашия онлайн магазин. Освен чрез големи инвестиции, видеото може да се популяризира като се превърне във вайрал съдържание.
Има няколко модела, които можете да обмислите за създаването на видеото.
Продукт
Някои търговци пратят продуктови видеа, които представят как се използва или носи определен модел. Чудесен пример е онлайн магазинът на обувки Zappos. Почти всеки продукт има видео, което показва как някой описва обувките и демонстрира как се ходи с тях. За този тип продукти – обувки, дрехи, аксесоари – този подход е много умен. Така потребителите виждат как ще изглеждат, а това надгражда гледката от облечен манекен в магазин.
Документални и образователни
Някои онлайн магазини отделят повече време върху изработката на видео клиповете си. Това са обикновени търговци, които искат съдържанието да изглежда по-кинематографично. Техните видеа често комбинират някаква история с темата за продукта, който се позиционира. Пример за такъв онлайн магазин е L.L. Bean. За целта те често показват как някой използва продуктите им в реална среда – например ловене на риба с въдица в езеро (в случая въдицата е продуктът, който се продава). Обикновено докато тече видеото, има разказвач, който чете сценарии и звучи като фон за картината – точно като документалните филми по „Дискавъри“ и „Нешънъл Джиографик“. Към края си видеото показват други хора, които използват продукта, както и кадри с производството му. Този подход на заснемане работи за брандове, които искат да подчертаят качеството на материалите, които използва за занаята си.
С инструкции
Полезното съдържание винаги е било хит и то показва на потребителите как да направят определено нещо с продукта, който им продавате. Така предаване на клиентите си цялата информация, която им е необходима, за да използват ефективно това, което ще си поръчат. Онлайн магазинът AdvanceAutoParts.com разполага с голяма видеотека от такова съдържание, която може да разгледате тук.
Потребителски мнения
Видеоклип, който показва как потребител изразява мнението си за продукта, може да ви донесе нови посетители в онлайн магазина. Особено ако сте нови в търговията – така трета страна дава доказателство, че може да се пазарува от онлайн магазина ви. Можете да си осигурите такива видеоклипове, като се свържете с блогъри, които се интересуват от типа продукти, които продавате. Вариант е да им предложите безплатна мостра срещу публикуване на мнението му за продукта. Така имате и една допълнителна полза – последователите на блогъра ще разберат за вас.
Това са само няколко примера за типовете видео, което може да популяризира бизнеса ви. В зависимост от конкретната ви цел, имате избор за създаването на информативно видео, забавно видео или просто илюстративно. RAZ.bg ще ви помогне в творческия процес при нужда. Вижте платформите, където можете да публикувате видео съдържанието си.