Ще има ли бутон за пазаруване в резултатите на Google?

Новата услуга на Google – добавянето на бутон „Купувам“ при резултатите от търсене, за която се говори отдавна, може да промени сериозно електронната търговия. Бутонът за купуване на Google първо ще се появява при резултатите от мобилно търсене, по информация на WSJ. Потребителите, които изберат бутона „Купувам“ ще бъдат препратени към продуктова страница на Google, където ще могат да изберат опция като цвят, размер и т.н. и да завършат поръчката. След това Google ще препраща информацията за поръчката към собственика на онлайн магазина.

Пазаруване в онлайн магазин с бутон от резултатите на Google

По предварителна и непотвърдена информация плащанията за поръчките ще бъдат администрирани от Google, но компанията няма да взима процент от транзакцията. Вместо това онлайн търговецът ще плаща за кликове върху бутон „Купувам“ на рекламна база (подобно на pay-per click рекламите). Към момента, обаче, от Google не са направили официален коментар по тази програмата. Ако тази функция наистина се появи, ще има значително влияние върху бизнеса с онлайн магазини по следните начини:

1. Ще се увеличат поръчките от мобилни устройства

Бутонът „Купи“ при мобилно търсене може да увеличи дела на електронната търговия през мобилни устройства. Според статистиките потребителите все по-често използват мобилен телефон, за да търсят продукти в интернет. Но поръчките от мобилните устройство на растат в същата пропорция. Това означава, че много потребители предпочитат да търсят продукти от смартфона си, но да завършат направата на поръчката или във физически магазин или чрез десктоп устройство. Най-очевидната причина за това е, че смартфонът не предлага удобството на клавиатурата, особено при въвеждане на данни за кредитна карта и т.н. Затова е логично да се предположи, че улесняването на процеса на пазаруване от мобилно устройство ще увеличи дяла на този тип поръчки.

2. Маркетингът на съдържанието ще става още по-важен

Бутонът „Купувам“ вероятно ще промени класирането в резултатите от търсене по ключова дума. Това означава, че търговците ще трябва да вложат усилия в създаването на съдържание, което да помогне на бизнеса им да се класира добре въпреки рекламите. Всеки онлайн магазин от RAZ.bg помага на своите търговци с маркетинга на съдържанието чрез блог. По този начин те винаги ще са готови да се състезават за добро класиране в търсачката.

3. Проблеми с профила на потребителя и лоялността

Бутонът „Купувам“ на Google вероятно ще създадени един проблем. Google няма да споделя информация за направеното плащане от потребителя, а това означава, че търговците няма да могат да си създадат детайлно профила на клиента, който пазарува от тях чрез Google бутон.

Например, ако нов клиент си купи комплект козметика от онлайн магазин, то търговецът ще има предвид след няколко месеца да му изпрати e-mail, с който да го покани да обнови консумативите си. Но ако същият клиент направи поръчка чрез Google бутонът, то при следващата поръчка ще се наложи да направи повече стъпки за направата на покупка, тъй като търговецът няма да разполага с данните за плащането и потребителят ще трябва да ги въведе отново. Това е един предполагаем проблем, който може би ще бъде решен от Google преди програмата да стартира.

Изводите, които могат да се направят от тази програма за българските онлайн магазини са, че:

  • успешният онлайн магазин трябва да има мобилна версия;

  • успешният онлайн магазин трябва да поддържа блог с ценно съдържание;

  • успешният онлайн магазин трябва да разполага с добра стратегия за спечелване на лоялността на клиента.

Системата на Raz.bg предлага безплатно мобилна версия, блог и консултации за спечелване на клиентската лоялност на всеки онлайн търговец. Така всеки онлайн магазин стартира в бизнеса с пълния потенциал за успех, който имат и по-опитните и по-големи играчи.