5 основни въпроса за избора на платформа за онлайн магазин

Автор: -

Ако никога не сте продавали стоки онлайн и в същото време разглеждате различни решения за онлайн магазин, е нужно да се въоръжите с определени изисквания. Тъй като много търговци се интересуват на първо място от второстепенни функции и в същото време пренебрегват по-важни фактори за работата с онлайн магазин, сме приготвили списък със 7 въпроса, които да си зададете, преди да разучите възможностите на различните платформи.

До преди няколко години мобилната версия на онлайн магазина не беше важна за търговците, но ден тенденциите са други и потребителите все по-често пазаруват от смартфон и таблет. Това означава, че ако не се интересувате предварително от това дали онлайн магазинът ви поддържа мобилна версия, то каквато и друга допълнителна функционалност да имате, тя ще бъде несъгласувана с основните изисквания и това я обезсмисля.

Колко ще ми струва онлайн магазинът?

Платформите предлагат най-различни цени според размера на онлайн магазина. Разбира се, има и безплатни варианти – OLX, например, е безплатна опция, но тя работи по-скоро като алтернатива на гаражни разпродажби отколкото като алтернатива на сериозен търговец. Ако сте български търговец е най-добре да се обърнете към българска услуга, която предлага онлайн магазини, базирани на WordPress. Ако искате да продавате онлайн в Англия и други европейски страни, то обърнете внимание дали онлайн магазинът може да е на английски език. Има ли включена цена на домейн и хостинг? Това са важни пера от разходите за поддръжката на онлайн магазин и трябва да сте сигурни, че в крайната цена, която сте получили за изработка на онлайн магазин са калкулирани тези разходи.
Прочетете повече за цените, които RAZ.bg предлага за онлайн магазини.

Цени платформа онлайн магазин

Колко време отнема изработката на онлайн магазина?

Някои платформи могат да стартират онлайн магазин в рамките на няколко часа. В RAZ.bg например можете да имате онлайн магазин само за няколко часа, но те-първа ще е нужно да инвестирате време за качване на снимки на продукти, на техни описания, избор на цветове и т.н. С други думи, за да работи онлайн магазинът на пълни обороти, ще е нужно да инвестирате време или да разчитате на човек, който да има желание да разработва онлайн магазинът. Ако използвате подходяща платформа, няма да ви са нужни специални умения за работа с магазина и ще усвоявате тънкостите в крачка. Така че помолете за демо версия на магазинът и пробвайте заедно с консултант как се случват нещата в платформата от първа ръка. Ако искате да пробвате демо версия на онлайн магазин от RAZ.bg, можете да се обърнете към наш консултант по всяко време от контактите в сайта.

Ще изглежда ли добре?

Успешните онлайн магазини изглеждат добре. Разгледайте други магазини, които използват платформата, към която сте се насочили. Естетиката е ключов фактор за доверието на потребителя и вие трябва да можете по всяко време сами да сменяте цветовете и фона на онлайн магазина ви. Затова се уверете, че платформата, която ще ползвате, позволява такива корекции да се случват бързо и лесно.

Колко е гъвкав продуктовият каталог?

Качването на продукти и изреждането им в списък не е достатъчно. Продуктовия каталог трябва да позволява сортиране на продуктите и навигация, която да улеснява потребителите в търсенето. Трябва да държите на това онлайн магазинът да има възможности за филтри в продуктовия каталог, които да улесняват търсенето на потребителите. Прочетете повече за филтрите в онлайн магазините от RAZ,

Платформата ще ми помогне ли с позиционирането на продуктите?

Платформата трябва да ви помага да показвате продуктите си по начин, който да улеснява потребителите в интернет да ги намерят. За да сме по-конкретни, платформата трябва да ви предлага:

  • начини да поставяте фокус върху определени продукти на начална страница, както и крос-сейл и ъп-сейл модули. Крос-сейл означава платформата да предлага на потребителя да комбинира продукта, който поръчва с друга релевантна стока. Ъп-сейл модулът означава платформата да предлага на потребителя продукт, който е с по-висока цена и повече характеристики от вече избраната стока. На това му се казва умно продаване и като търговец трябва да го изисквате.
  • oнлайн платформата трябва да ви предлага и блог към онлайн магазина. Това ще бъде основният ви канал за публикуване на допълнително съдържание, което да генерирате за SEO целите на онлайн магазина ви. Прочетете повече за важната роля на блога в онлайн магазина.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>