Неписаните правила за писане на продуктови описания

Автор -

В днешно време потребителят желае да получи възможно най-много информация за възможно най-краткия обем от време. Това важи с особена тежест за интернет потребителите и описанията на продуктите в онлайн магазините. Така се появиха определени практики, които оформира по конкретен начин представянето на информацията за продуктите, които се продават в интернет. Тези практики служат като неписано правило, което се предполага, че помага на потребителите да открият това, което търсят по-бързо.

Продуктови описания в онлайн магазин

Като пример може да бъде даден един най-големите онлайн търговци – Amazon. При представянето на продуктите там обикновено прибягват до

  • помощта
  • на
  • булети.

Това е подход, благодарение на който потребителите могат бързо да решат дали продуктът, който разглеждат отговаря на нуждите им. Така описанието на продукта придобива вид на списък, който изброява ключовите характеристики чрез булети. Потребителят бързо преценява дали да задълбочи интереса си към продукта или да се пренасочи към друго предложение от каталога на онлайн магазина. Ако ключовите характеристики отговарят на търсенето, потребителят ще продължи да чете детайлната част от описанието.

Ролята на булетите не е само козметична, т.е. целта не е просто да стоят пред изреченията. Булетите трябва да отбелязват есенцията от описанието на продукта – най-важните му характеристики. Дори не е задължително да използвате цели изречения. Достатъчно е просто да използвате описателни термини, които ще предадат правилната идея за характера на продукта.

Стандартът, който в момента се спазва от големите играчи в онлайн търговията е списъкът с булети да се появява преди подробното описание на продукта. Най-добрият вариант е да използвате от 3 до 7 булета за описанието на продукта.

Примери за съдържание, което да представите чрез булети:

  • уникалните качества на продукта;
  • габарити, тегло на продукта;
  • материал на изработка;
  • информация за гаранция;
  • инструкции за употреба;
  • проиход на продукта:
  • линкове към други продукти в онлайн магазина, които са подходяща комбинация;

Това, което не трябва да забравяте е, че булетите не бива да заместват детайлното описание на продукта. Както в последно време се появяват трейлъри на трейлърите на хитовите филми, по същия начин булетите служат като описание на описанието на продукта. Общото между двете е, че дават ясна индикация на потребителя за това дали продукта отговаря или ще отговори на нуждите му.