Как се прави имейл маркетинг на онлайн магазин?

Автор -

Целенасоченият и богат на съдържание имейл маркетинг може да донесе възвращаемост на инвестициите ви многократно повече от традиционната реклама. Доброто владеене на изкуството на имейлите може да донесе продажби и печалби за всеки онлайн магазин.

Имейлът е силно оръжие – може да ви донесе трафик, може да държи потребителите в час със случващото се във вашия онлайн магазин и да ви помогне да продавате повече. За да е ефективен, имейл маркетингът ви трябва да има ясна цел, да предлага полезно съдържание и да измервате и тествате резултатите внимателно.

Ясна цел

В началото е задължително да знаете какъв резултат искате да постигнете с изпращането на имейла. Причините да изпратите имейл до клиентите си са разнообразни – да споделите новини, да изградите лоялност, да образовате потребителите, да поканите потребителите на събитие, да си донесете трафик в магазина, да си продадете продуктите и т.н. Но конкретната цел и резултат, който очаквате трябва да бъдат едно от изброените:

  • увеличаване на печалбите
  • увеличаване на броя на клиентите, които да направят втора покупка от вас
  • увеличаване на броя на лоялните клиенти
  • помагане на потребителите да решат определен проблем.

Съдържанието в имейла трябва да е подчинено на поставената цел

След като сте наясно с причината, заради която искате да изпратите имейл и резутлатът, който искате да постигнете след изпращането му, трябва да планирате съдържанието.

Например, ако целта ви е да увеличите броят на клиентите, които са направили втора поръчка при вас, генерирайте съдържание, което да насърчава този тип поръчки. В този случай, ако продавате продукти, които се консумират, можете да припомните на клиентите си да подновят запасите си. Такъв тип продукти са козметиката, парфюмите и т.н. По този начин трябва да персонализирате съдържанието на имейла в зависимост от продукта, който клиентът вече е поръчал от вас.

Ако искате да увеличите новите си клиенти, то съдържанието в имейла трябва да е по-атрактивно и да съдържа информация за добри оферти.

Повече за имейл маркетинга в онлайн магазините.