5 дизайн правила, които влияят върху успеха на онлайн магазина

Онлайн магазин с добре направен дизайн ще привлича посетители и клиенти. Балансът между дизайн и функционалност винаги е труден, особен за търговци, които имат развита визия за това, което искат да показва техния онлайн магазин. Не винаги това, което си представяме отговаря на това, което потребителят в интернет ще използва лесно. Затова решихме да ви запознаем с няколко правила в дизайна, към които е да добре да придържате. По този начин ще се застраховате от падане при високите полети на търговското въображение.

Изработка на онлайн магазин

1. Фокусирайте се върху потребителя. Онлайн магазинът ви трябва да помага на потребителите да намират това, което търсят. Още с отварянето на сайта потребителя трябва лесно да може да постигне целта, с която е влязъл в онлайн магазина ви. Това правило засяга най-вече навигацията. Не се препоръчва да подреждате основните менюта по нетрадиционен и игрив начин. Те трябва да бъдат в горната част на онлайн магазина, да стоят хоризонтално и потребителят лесно да може да се ориентира кое накъде води.

2. Минимализъм. Клиентите обичат семплото – бели пространства, малък брой елементи и красноречив дизайн. Ако искате вашият онлайн магазин да има допълнителни визуализации в дизайна, защото изглежда красиво и луксозно, трябва да помислите отново. Less is more.

3. Сгъваем дизайн. Когато потребител реши да влезе в онлайн магазин от смартфон или таблет, дизайнът на сайта трябва да се запазва и да се сгъва пропорционално. Това е основно изискване за работеща мобилна версия.

4. Интуитивна тема. Платформата за изработка на онлайн магазин RAZ.bg предлага само една тема, която е интуитивна и със семпъл дизайн, който подлежи на персонализиране спрямо индивидуалния вкус на търговеца към цветове, лого и логическа подредба на информацията.

5. Показване на изображения и видео. Хубавите снимки и видеоклипове убеждават потребителите в качествата на продуктите. С онлайн магазин от RAZ.bg, например, всеки търговец може да представя продукта с една главна снимка и в продуктовата страница да представи видео и други изображения, които ще могат да бъдат увеличавани за детайлно разглеждане. Това е важна дизайн характеристика на сайтовете за интернет пазаруване и е препоръчително да се уверите, че вашият онлайн магазин ще я притежава.

/изображение: flickr