Как се развива онлайн бизнесът в Европа?

Потенциалът за развитие на един онлайн бизнес е наистина неограничен. Когато знаете какво търсят потребителите, е съвсем реално да разширите продажбите си не само в България, а и в Европа. Най-търсените продукти онлайн у нас съвпадат с най-купуваните продукти в Европа – дрехите и спортните стоки. Както в България, така и в европейските страни годишно расте сумата на онлайн продажбите, но въпреки сходствата в тенденциите, в някои държави електронната търговия има по-характерни особености. Ето някои от тях:

1. Мобилното търсене е във възход във Франция, потребителите претенциозни

Във Франция 1/3 от населението вече притежават смартфони и това разбираемо довежда до увеличаване на мобилното търсене в интернет. Изненадващото е, че 68% от мобилното търсене се осъществява от дома. Статистиките сочат, че поръчването на продукти e повече от само един бърз процес за френските потребители. Те дълго време сравняват различни оферти и четат потребителски мнения преди да направят покупка. Резултатът от това е, че във Франция има най-нисък процент на върнати поръчки – между 10 и 15 %.

 

Онлайн бизнес в Европа

 

2. Холандците обичат да пазаруват онлайн

Когато говорим за глобална електронна търговия, едва ли първото нещо, за което се сещаме е Холандия. Но въпреки това холандците са най-пристрастени към интернет шопинга. През 2013 г. 80% от интернет потребителите в Холандия са направили онлайн поръчки. Нацията може да се похвали и с изключително активно възрастно население относно електронната търговия – 9 на всеки 10 души на възраст между 65 и 75-годишна възраст влизат редовно в интернет, за да пазаруват.

3. Електронната търговия в Италия оцелява въпреки икономичните проблеми

Италия не може да се похвали с ефективно работеща икономика напоследък, но въпреки това електронната търговия там продължава да расте. Интернет продажбите се се покачили приблизително 5 пъти в края на миналата година. Казано по-конкретно около 14 милиона италианци вече използват интернет, за да пазаруват.

4. Датчаните обичат да пазаруват от чуждестранни търговци

Често срещано явление в електронната търговия е склонността към пазаруване от чуждестранни търговци. В Русия например липсата на доверие у местните търговци кара потребителите да се обръщат към чужди онлайн продавачи. Дания също е нация, която не се ограничава да пазарува само в националните си рамки. В края на 2013 г. почти всеки втори онлайн купувач там прави поръчка към чуждестранен бизнес.

5. Испанските потребители се боят от измами

Въпреки че Испания е на четвърто място по пазаруване в интернет в Европа, потребителите там се боят най-много от дебнещи онлайн измами. Според скорошно проучване 54% от испанците признават, че се притесняват да оставят данните си онлайн.

6. Всяка година расте броят на онлайн покупките в България

През 2013 г. Броят на българите, които са пазарували онлайн надброява 680 000. Покупките са на стойност 2.2 млрд. лева, а това е скок спрямо 2012 г., когато онлайн продажбите са били на стойност 1,8 млрд. лева.

Източници: eMarketer, MarketingOnline, Fevad, elperiodicodearagon.com