3 причини за неуспешните кампании на онлайн магазините

Едно от първите неща, които новият търговец предприема след отваряне на онлайн магазин е стартирането на кампания, която да даде силен старт на продажбите. Но липсата на опит понякога дава незадоволителни резултати. Важно е да си научите урока и следващия път да бъдете по-добри, защото грешките са част от пътя към успеха. Когато правите равносметка след кампаниите си, бъдете внимателни за следните грешки, които е вероятно да сте допуснали:

1. Имали сте прекалено големи очаквания

В бизнеса с онлайн магазини най-често собственикът на магазина е този, който организира кампаниите. Понякога обаче правим кампании, които се провалят. Главната причина са непостижимите очаквания, които имаме. Разбира се, има успешни истории за онлайн магазини, които са стартирали с продажби за стотици хиляди долари в първите си дни, но когато говорим за стартиращ бизнес, нещата са малко по-различни. Поставете си реалистични цели, които в действителност ще изпълнят целите ви.

Отваряне на онлайн магазин

2. Предлагате грешните продукти

Имате онлайн магазин в София и продавате аксесоари, дрехи и разнороден тип продукти. Представете си, че синоптиците прогнозират десетдневни валежи и бури. Това ще бъде идеалният момент да стартирате кампания за продажба на чадъри или дъждобрани. Като дори можете да ги предложите в свой брандинг или като подарък към всяка голяма поръчка в онлайн магазина ви. Възможностите са много. Главната идея е, че предлагате продукт, който ще бъде търсен масово в близките няколко дни. Тази възможност си струва дори инвестиция в платена реклама. На това му се казва предлагане на подходящ продукт в подходящия момент. В този ред на мисли може би няма да е подходящо да разпродавате летните си стоки в началото на есенния сезон. Дори и с ниски цени има риск клиентите да са фокусирани по-скоро върху актуалните за сезона стоки.

3. Не сте достигнали до хората

Понякога кампаниите се провалят, защото не успяваме да разкажем за тях на тези, за които е предназначена. Това може да се дължи на няколко фактора:

  • рекламирате на грешното място
  • използвате грешните ключови думи
  • кампанията е била за прекалено кратък период

Вижте още полезни материали за ефективното използване на ключови думи.

/изображение: http://joethegoatfarmer.com/