Избягвайте тези грешки в социалните профили на онлайн магазина

През 2017 г. клиентите очакват компаниите да намират начин да се свързват с тях през социалните медии. Но много често социалните медии се управляват по грешен начин. Затова ще ви разкажем за три често допускани грешки, за които трябва да внимавате. По този начин ще увеличите ефективността, с която вашият онлайн магазин присъства в социалните медии.

Грешка №1
Да стартираш кампания без стратегия

Поставянето на цели на вашето присъствие в платформи като Фейсбук, ще оформи вашата стратегия в ранен период на кампанията. Какво точно целите – да увеличите популярността на вашия онлайн магазин, да си доведете повече трафик в сайта на магазина или нещо друго? Или просто използвате фейсбук като допълнителен канал за комуникация с клиентите? За някои онлайн магазини, присъствието им в социалните медии е комбинация от всичко изброено.
След като определите вашата стратегия, изберете платформите, които ще използвате. Ако продавате модни продукти, аксесоари и т.н. – то най-подходящо ще бъде да се съсредоточите в инстаграм
За търговци, които продават своя собствен занаят, хоби, ръчно изработени продукти, ще бъде много по-полезно да се фокусират върху реклама в ютуб и фейсбук. Пример за такова видео:

Отделно трябва да предвидите и начините, по които да поупуляризирате профилтие си в социалните медии. Можете да добавяте линкове към тях в имейлите, които изпращате до клиентите. Освен това е желателно да поставите връзки към фейсбук страницата си или иснтаграм профила си в сайта на онлайн магазина.

Грешка №2
Не разговаряте

Клиентите ви ще задават въпроси и ще раговарят за вашия онлайн магазин. Така че ако подхождате с внимание към комуникацията с тях, можете да избегнете много потенциално неприятни ситуации и да подобрите потребителската лоялност. За целта е добре да активирате чат връзката във фейсбук страниците си и при първа възможност да отговаряте на постъпилите въпроси, оплаквания, похвали и друг тип обратна връзка от клиентите.

Грешка №3
Не експериментирате

Експериментирането с имейли, дигитални кампании и промени по сайта на онлайн магазина са ежедневие за търговците. Можете да прилагате същите експерименти и в профилите си в социални медии като Фейсбук, Инстаграм и т.н.
Например видео връзката на живо до преди година и половина беше нещо странно за потребителя. Днес много организации вече използват тази функционалност, за да привлекат вниманието на аудиторията си. Можете и вие да помислите върху експерименти с жив видео връзка за вашия онлайн магазин. Например да интервюирате експерти или да показвате нови партньорства чрез видео връзка.

/изображение: http://joethegoatfarmer.com