Накарайте клиентите да генерират съдържание за вашия онлайн магазин

Автор -

Много онлайн магазини са „прехвърлили“ маркетинга към своите клиенти и разчитат на това те да продават вместо тях. Вариантите – онлайн ревюта, постове в социалните мрежи, блог постове и друго потребителско съдържание помагат на много търговци да повишат продажбите си и да привлекат внимание. Как подобни подходи могат да донесат нови клиенти?

Какви са начините да накараме отзивите на клиентите да „работят“ за успеха на онлайн магазина?

Най-разпространената практика е търговците да искат отзиви от купувачите си и след това да ги публикуват. Някои онлайн магазини като CustomInk публикуват нередактирани отзиви от потребителите си на начална страница. Онлайн магазините на RAZ.bg имат ефективно слайд меню на начална страница, което може да поставя фокус върху селектирани от вас продуктови отзиви. Така лесно можете да се възползват от потенциала на този подход за маркетинг с потребителско съдържание.

Друг вариант са блогърите. За тази цел трябва да разработите програма за отзиви. Някои онлайн магазини например предлагат безплатни стоки или мостри на популярни блогове, като в замяна блогърите публикуват ревю за сътоветната стока. Такава програма ще ви помогне да стигнете до читателите на блоговете, а освен това съдържанието ще се появи и в Google. Това определено ще изиграе роля при вземането на решение за покупка.

онлайн магазин съдържание

Допълнително можете да помислите за начин, по който да помогнете на вашите клиенти да публикуват за вас. Например можете да опаковате пратките в специална хартия, която да е брандирана с ваш хаштаг, който да подканват потребителя да направи отзив за вас. Може да бъде стикер върху опаковата, може да бъде ръчно написано послание – експериментирайте. В най-лошия случай просто няма да обърнат внимание на усилията ви 🙂

Когато имат потребителско съдържание, с което можете да се похвалите, то не забравяйте да го направите. Вашите клиенти ще бъдат радостни, че съдържанието им се популяризира допълнително.

Обърнете внимание и на недоволните клиенти. Вероятно е недоволните клиенти да дадат негативзен отзив във вашата фейсбук страница или във вашия бизнес профил в Гугъл – не забравяйте да давате публичен отговор на недоволните клиенти и в случай, че имате програма за „връщане“ на недоволни клиенти, задължително ги поканете да станат част от нея.

Прочетете повече за генерирането на потребителско съдържание.