Какви тенденции се задават за онлайн магазините през 2016?

Автор -

През януари 2015 г. говорихме за тенденциите, които ще доминират годината за бизнеса с онлайн магазин. Годината мина, а месецът е отново януари, така че е време за прогнозите за 2016. Ако сте твърдо решени да изпреварите конкуренцията и да сте крачка напред в тенденциите при онлайн пазаруването, си пригответе молив и си водете бележки. 🙂

Смартфоните ще продължават да доминират десктопа

Обикновено всяка година прогнозите се въртят около доминацията на мобилните устройства. 2016 година ще е твърда част от колектива в това отношение. Онлайн магазините ще продължават да получават посещения от смартфони за сметка на посещенията от десктоп устройства. Много компании инвестират в подобряване на мобилните версии на сайтовете си с надеждата това да им помогне да продават по-добре. Такива усилия ще се влагат и през 2016, а прогнозата е, че онлайн магазините с дизайн за мобилна версия ще продават по-добре от онлайн магазините, които не са оптимизирани за мобилни устройства. Търговците на RAZ.bg имат късмета да ползват платформа, която е изключително дружелюбна към смартфони и таблети, така че те могат да считат тази функционалност като свое предимство.

Инвестиране в по-богато съдържание

Търговците, които продават в по-конкурентни ниши, ще се опитват да се отличат чрез съдържание. Потребителите вече не разчитат само само реклама и добра продуктова снимка. Те иска детайлни описания, релевантни специфики спрямо контекста, в който се използва продукта, мнения от други потребители. В резултат от това прогнозата е, че видео съдържанието ще се увеличи, както и тематичните блог публикации. Онлайн магазините на RAZ.bg поддържат блог и лесно интегрират видео съдържание, така че ако смятате да изпреварите тренда, сега е моментът да започнете.

По-гъвкави доставки

Все по-използвани става куриерските услуги в деня на поръчването. По примера на Amazon Prime, в България някои куриери и онлайн магазини също започнаха да предлагат услугата „Искам това и го искам сега“. Очаква се все по-често потребителите да се възползват от тази приоритетна доставка. Друг набиращ популярност начин на пазаруване е „Купи онлайн и вземи от място“. Така се спестяват разходите за доставка, а покупката е своеобразна форма на резервация (запазване на продукта) с цел някой друг да не изпревари потребителя.

/изображение: Flickr